Tobie też zalazł za skórę?


Jeśli zmagasz się z cellulitem, nie martw się, nie jesteś osamotniona. To podskórny wróg ponad 80 % kobiet! Co ciekawe borykają się z nim również młode i aktywne osoby, a nie jedynie dojrzałe panie, czy te z paroma kilogramami nadwagi. Są jednak sposoby, żeby temu zapobiec…

Czym jest i skąd się bierze cellulit?

Cellulit można podzielić na kilka rodzajów. Wyróżniamy cellulit tłuszczowy, wodny i cyrkulacyjny. Tłuszczowy jest to zniekształcona, zbita w grudki tkanka tłuszczowa, która naciska na tkankę łączną, zaburzając jej naturalną strukturę. Uwidacznia się on w nierównościach skóry, a wyglądem przypomina skórkę pomarańczy (stąd też taka nazwa cellulitu). Z wodnym zmagają się głównie osoby młode i szczupłe – przyczyną jest zaburzenie krążenia krwi, gdy limfa wraz z toksynami wnika w warstwy podskórne powodując pofalowanie i obrzęk skóry. Natomiast cellulit cyrkulacyjny wiąże się ze stwardniałymi włóknami kolagenowymi w skórze, które straciły jędrność i uniemożliwiają prawidłowy przepływ krwi i limfy.

Jak pozbyć się cellulitu?

Ponieważ najczęściej przyczynami wyżej wymienionych przemian skórnych są: nieprawidłowy metabolizm i złe ukrwienie tkanek, trzeba zastosować metody, które temu zaradzą! Czasami przyczynami powstawania cellulitu, na które trudniej wpłynąć są nieprawidłowa gospodarka hormonalna, antykoncepcja, czy ciąża, jednakże wiedząc o ewentualnej możliwości wystąpienia przemian skórnych w tych przypadkach, można odpowiednio wcześnie reagować.

● Zadbaj o to, co jesz i pijesz Wiadomą rzeczą jest to, że należy ograniczyć cukier i sól w naszej diecie. Warzywa, owoce, pełnoziarniste produkty, czy chude mięso powinny być filarem żywieniowym tych, którzy chcą się z cellulitem uporać. Produkty z duża ilością witamin, bogate w błonnik pomogą oczyścić organizm i zmniejszyć ilość toksyn, wpływających na rozwój cellulitu. Podobnie dzięki dużej ilości spożywanej wody (minimum 2 litry dziennie) nie dopuścimy do jej niekorzystnego magazynowania oraz szybciej pozbędziemy się niechcianego tłuszczu.

● Zwróć uwagę, w co się ubierasz Obcisłe spodnie, buty na obcasie to wrogowie krążenia! Mając problem z cellulitem nie dopuść, by Twoje ubrania nadmiernie ściskały skórę, gdyż sprzyja to niedotlenieniu tkanek i złemu rozkładowi tkanki tłuszczowej.

● Więcej ruchu Podobnie jak wąskie ubrania powodują niedotlenienie i złe ukrwienie skóry, tak samo długotrwałe siedzenie. Aktywność sportową należy uprawiać nie rzadziej niż 3 razy w tygodniu przez przynajmniej 30 min. To niezbędne minimum dla zdrowia organizmu, odpowiedniego dotlenienia i ukrwienia. W grę wchodzą spacery, bieganie, jazda na rowerze, basen. Bardzo dobre efekty dają ćwiczenia na partie, w których najczęściej pojawia się cellulit i gdzie gromadzi się tłuszcz. Mowa o treningu obciążającym mięśnie ud i pośladków. Do wykonywania go nie potrzeba dodatkowego sprzętu, są bardzo łatwe, a przynoszą spektakularne efekty.

● Pielęgnuj się! Na rynku pojawia się wiele kremów antycellulitowych. Istotą jest jednak odpowiedni skład, dopiero wtedy regularne stosowanie może przynieść pożądane skutki. Rewelacyjnym rozwiązaniem są MASAŻE! Mogą one poprawić jędrność i elastyczność ciała, a przede wszystkim pomagają przywrócić prawidłowe krążenie krwi w organizmie. Masaże wpływają na pobudzenie przemiany materii i produkcji kolagenu, a więc uderzają w przyczynę powstawania cellulitu. Masaż możesz wykonywać w pewnym zakresie samemu w domu - okrężne ruchy dłoni, szczotkowanie ciała, użycie masażera itp.. Polecamy jednak masaże profesjonalne, mogące kompleksowo przynieść lepsze rezultaty. Bardzo pomocne w walce z cellulitem są pewne zabiegi m.in. antycellulitowy, ujędrniający masaż bańką chińską, czy mezoterapia mikorigłowa (serdecznie zapraszamy do skorzystania z naszych usług w tym zakresie).